Kyminlinnan menneisyys on lahja laaksokunnan matkailulle. Pietarilaisille, niin kuin muillekin, syntyy jopa inhimillinen tarve juuri linnoituksen kohdalla matkalla Helsinkiin. Inhimillisellä tarpeellahan on tapana synnyttää jos jonkinlaista talouteen liittyvää toimintaa. Tietoa marsalkka Suvorovin linnoituksesta kannattaa jankuttaa valtaa pitäville. Varsinkin nyt, kun suuret muutokset kaupungin hallinnossa ovat huomista päivää. Ei yksin Kotkassa. Koko maailma yskii ja kuplii.
Yhdistäkäämme siis mielikuvitus siihen oletettavaan hetkeen, jolloin E18 -valtatie valmistuu. Ei kannata pohtia, millä keinoin Minskin sopimus saa ratkaisunsa, se aukaisee solmunsa joka tapauksessa. Muotoilu siihen vaikka jäädyttämisestä kyllä löytyy. Vuosiluku ja kuukausi piileskelevät vain hakusessa. Mutta Kyminlinna täytyy nyt löytää. Suunnittelu vie oman aikansa ja kaikki sen ajatukset eivät ehkä toteudu. Sen Vellamo kalleudellaan parhaiten todisti.
Lyödään siis useita kärpäsiä yhdellä iskulla. Puutarhatoimisto kannattaisi valjastaa erikoistehtävään, niin kauan kuin se pysyy vankoissa käsissä. Silkkinen silinterihattu tarjolle, eläkkeeseen korjaus ja sieltä syntyy matkailusuunnitelma Suvorovin Kyminlinnaan. Tottakai syttyisi heti mielipidekilpailu Merikaupunki Kotkan ja arvokkaan matkailukohteen välille, Ajassa oleminen on kuitenkin kaikkein tärkeintä. Keskustaksi kutsuminen jää siinä sivuseikaksi.
Nyt kun kassaan kolahtaa rahaa, tarvittaisiin Kyminlinnan modernisointiin vankasti johdettu suunnittelutiimi. Tietysti tarvitaan kaikkein ensimmäiseksi julkivallan päätös ja päälle puisto-osaston johdon suostumus. Suunnitelma tarvitaan, koska tuohon suuntaan maailma on muuttumassa. Alkuhämmästelyn jälkeen suunnitelma saattaisi sisältää vaikka uusia opintosuuntia insinööreillemme. Museovirasto voisi innostua näin aktiivisesta ja kiihottavasta pilottiprojektista.
Yhdistäkäämme siis mielikuvitus siihen oletettavaan hetkeen, jolloin E18 -valtatie valmistuu. Ei kannata pohtia, millä keinoin Minskin sopimus saa ratkaisunsa, se aukaisee solmunsa joka tapauksessa. Muotoilu siihen vaikka jäädyttämisestä kyllä löytyy. Vuosiluku ja kuukausi piileskelevät vain hakusessa. Mutta Kyminlinna täytyy nyt löytää. Suunnittelu vie oman aikansa ja kaikki sen ajatukset eivät ehkä toteudu. Sen Vellamo kalleudellaan parhaiten todisti.
Lyödään siis useita kärpäsiä yhdellä iskulla. Puutarhatoimisto kannattaisi valjastaa erikoistehtävään, niin kauan kuin se pysyy vankoissa käsissä. Silkkinen silinterihattu tarjolle, eläkkeeseen korjaus ja sieltä syntyy matkailusuunnitelma Suvorovin Kyminlinnaan. Tottakai syttyisi heti mielipidekilpailu Merikaupunki Kotkan ja arvokkaan matkailukohteen välille, Ajassa oleminen on kuitenkin kaikkein tärkeintä. Keskustaksi kutsuminen jää siinä sivuseikaksi.
Nyt kun kassaan kolahtaa rahaa, tarvittaisiin Kyminlinnan modernisointiin vankasti johdettu suunnittelutiimi. Tietysti tarvitaan kaikkein ensimmäiseksi julkivallan päätös ja päälle puisto-osaston johdon suostumus. Suunnitelma tarvitaan, koska tuohon suuntaan maailma on muuttumassa. Alkuhämmästelyn jälkeen suunnitelma saattaisi sisältää vaikka uusia opintosuuntia insinööreillemme. Museovirasto voisi innostua näin aktiivisesta ja kiihottavasta pilottiprojektista.
Kommentit