Kansainvälisen LIDL:n kannattavuus heikkeni 2016 neljättä vuotta peräkkäin. Se voi johtua monesta eri syystä, mutta kertonee kuitenkin, että hintakilpailu vaikuttaa myös laajalti Eurooppaan levinneeseen tavaraketjuun. Kotkalaiset ovat saamassa toisen saman nimisen marketin alueelleen ja ihan Prisman viereen. On jännittävää katsoa, miten myynti jakautuu tulevaisuudessa näitten isojen kesken. Työvoiman lisäkoulutus ja työpaikan siirtyminen nimestä toiseen ainakin ovat tarpeellisia.
LIDL avaa uuden, sata miljoonaa maksavan logistiikkakeskuksen Järvenpäähän. Ennestään sillä on modernit tavarakeskukset jo Janakkalassa ja Laukaassa. Yhtiön kasvutavotteista kuitenkin kertonee modernein, uusin ja suurin logistiikkakeskus. Sieltä tavara tulee rahtautumaan nopeasti muutamaan kymmeneen Etelä-Suomen jakelupaikkaan. Investoinnin suuruus, yhdessä uusien myymälöiden kanssa, tarkoittanee tulevaisuuden suunnitelmia ja tehokkuuden parantumista LIDL:n taseissa.
Suuren tavaraketjun kannattavuus kytkeytyy koko Kotkan alueen järjestelyihin. Myynnin kannattavuus on aina yhteydessä sekä tavaramääriin että -laatuun. LIDL on tuonut markkinoille uutuutena vaatemuodin. Mallisto on jo muotinäytöksen ensiesittelyssä. Nimen vaatteille on antanut Heidi Klum, Suomessakin jonkun kansanosan hyvin tuntema suunnittelija. Mainostoimistona on toiminut Folk, jonka idea Elä kuin viimeistä kesäpäivää... sopi hyvin kuluneen kesän säihin.
Suomen satavuotisen taipaleen kunniaksi LIDL tulee etsimään uusia elintarviketeollisuuden vientihittejä. Tiedetään jo nyt. että yksi voittajista on tämä ulkomainen tavaraketju. Se tullaan julistamaan lokakuussa Finlandia-talossa. Saako LIDL karistettua iskelmällään ulkomaalaisuuttaan, sen tulemme myöhemmin näkemään? Joka tapauksessa tavaraketju jatkaa samassa tarkoituksessa vastavetoaan: vientikauppaan solahtavat aika näppärästi mm. ruis- ja kauraleipä proteiinijuomineen.
LIDL avaa uuden, sata miljoonaa maksavan logistiikkakeskuksen Järvenpäähän. Ennestään sillä on modernit tavarakeskukset jo Janakkalassa ja Laukaassa. Yhtiön kasvutavotteista kuitenkin kertonee modernein, uusin ja suurin logistiikkakeskus. Sieltä tavara tulee rahtautumaan nopeasti muutamaan kymmeneen Etelä-Suomen jakelupaikkaan. Investoinnin suuruus, yhdessä uusien myymälöiden kanssa, tarkoittanee tulevaisuuden suunnitelmia ja tehokkuuden parantumista LIDL:n taseissa.
Suuren tavaraketjun kannattavuus kytkeytyy koko Kotkan alueen järjestelyihin. Myynnin kannattavuus on aina yhteydessä sekä tavaramääriin että -laatuun. LIDL on tuonut markkinoille uutuutena vaatemuodin. Mallisto on jo muotinäytöksen ensiesittelyssä. Nimen vaatteille on antanut Heidi Klum, Suomessakin jonkun kansanosan hyvin tuntema suunnittelija. Mainostoimistona on toiminut Folk, jonka idea Elä kuin viimeistä kesäpäivää... sopi hyvin kuluneen kesän säihin.
Suomen satavuotisen taipaleen kunniaksi LIDL tulee etsimään uusia elintarviketeollisuuden vientihittejä. Tiedetään jo nyt. että yksi voittajista on tämä ulkomainen tavaraketju. Se tullaan julistamaan lokakuussa Finlandia-talossa. Saako LIDL karistettua iskelmällään ulkomaalaisuuttaan, sen tulemme myöhemmin näkemään? Joka tapauksessa tavaraketju jatkaa samassa tarkoituksessa vastavetoaan: vientikauppaan solahtavat aika näppärästi mm. ruis- ja kauraleipä proteiinijuomineen.
Kommentit